Propellihattuja, synergiaa ja rakettitiedettä

Hermia 5:n ja 6:n brändi syntyi kuin itsestään, ja meidän tehtäväksemme jäi pukea se sanoiksi ja kuviksi. Aikanaan Nokialle rakennetuissa toimistotaloissa vuokralaiset ja innovaatiot ovat vaihtuneet, mutta kupla ei puhjennut koskaan. Propellihatut, pankkiirit ja insinöörit kulkevat käytävillä sulassa sovussa ja pitävät yllä talojen hyvää yhteishenkeä.

”Teknologiakehityksen tulevaisuus jättiläisten jalanjäljissä”

Näistä lähtökohdista ryhdyimme rakentamaan kahden kiinteistön viestintää. Kiinteistöille jo aiemmin suunniteltu logo sai ympärilleen raikkaan ilmeen, jota soveltaen suunnittelimme verkkosivut, esitteen ja esittelyvideon, jota tehdessä pääsimme hyödyntämään myös drone-kuvausta.

Tilakuvissa huomio hakeutui aikakaudelle tyypillisiin lasi- ja teräsrakenteisiin sekä korkeisiin tiloihin. Seiniä kiinnostavampaa oli kuitenkin se mitä niiden sisällä tapahtuu. Pääsimme kuvaamaan myös yritysten työtiloihin, joissa kohtasimme piikiekkoja, robotteja ja kaiuttoman testilaboratorion.

”Kaksi taloa insinööritaidonnäytteiden estradina vuosituhannen alkumetreiltä tähän päivään.”

Tilojen lisäksi kuviin pääsivät myös talon vuokralaiset ja kiinteistön työntekijät. Aidot kokemukset elämästä ja työskentelystä Hermioissa antavat tulevillekin vuokralaisille todenmukaisen kuvan talojen tunnelmasta. Brändin ydintä ei tarvinnut kaukaa hakea!

”Tekkinaapureita ja hyvää yhteishenkeä.”

Katso Hermia 5 & 6 esittelyvideo tästä
Tutustu verkkosivuihin tästä

Luonnonläheinen ja moderni toimistokiinteistö kutsuu viihtymään

Espoon keskuksen, metsien ja merenrannan tuntumassa sijaitseva Metsätapiola kaipasi tyylilleen sopivia esittelymateriaaleja tilojen vuokrauksen tueksi. Kiinteistön omaleimainen arkkitehtuuri sekä luonnonläheinen sijainti nivoutuvat yhteen brändi-ilmeessä.

Materiaaleja varten valokuvasimme kiinteistön kiinnittäen huomiota sen ominaispiirteisiin ja loppukäyttäjiä kiinnostaviin yksityiskohtiin. Yhteistyössä Capture Designin kanssa mallinnettiin 360° 3D-kuvat, joiden avulla tyhjien tilojen mahdollisuuksia on helppo esitellä asiakkaalle. Esite teksteineen antaa selkeän kuvan paitsi Metsätapiolan perustiedoista, myös sen tunnelmasta.

Kiinteistön esitteestä johdettiin myös vaivattomasti muokattava PowerPoint-pohja, ja suunnittelemamme vuokralaispohjakuvat noudattavat niin ikään brändi-ilmeen mukaista typografiaa sekä värimaailmaa. Yhtenäiset materiaalit vahvistavat loppuun asti viimeistellyn kiinteistön laadukasta brändimielikuvaa.

Projekti toteutettiin pääasiallisesti etäyhteyksin ja helppokäyttöistä alustaa hyödyntäen, johon latasimme materiaaleja sitä mukaa kun niitä valmistui. Asiakas pystyi kommentoimaan suunnitelmia omaan aikatauluunsa sopivasti, ja aineistojen kehitys tapahtui yhtä lailla suoraviivaisesti.

Lopputuloksena on saumaton kokonaisuus jonka avulla Metsätapiola tulee tutuksi jo ennen ensimmäistä vierailua.

Tukevasti Turun keskustassa vuodesta 1975.

Kivikukkaro on Turun kävelykadun kupeessa sijaitseva kiinteistö, jossa on liiketoimintaa tukevia tiloja eri alojen yritysten tarpeisiin. Asiakkaamme vuodesta 2019 omistaman kiinteistön tilat ovat pysyneet hyvin vuokrattuina, ja jotta vuokrausaste olisi vastaisuudessakin vakaa, saimme toimeksiannon perehtyä Kivikukkaroon ja sen kehitystarpeisiin.

Aloitimme kiinteistöön ja sen käyttäjiin tutustumisen kyselytutkimuksella alkuvuodesta 2021, jolla kartoitimme kiinteistön vuokralaisten tyytyväisyyttä, kokemuksia sekä mahdollisia ylläpito- ja huoltotarpeita. Kyselyn yhteydessä vuokralaiset saivat myös tietoa kiinteistön omistajasta, sekä viitteitä tulevista muutoksista joihin vuokralaisille annettiin mahdollisuus vaikuttaa.

Kyselytutkimuksen tuloksista saimme myös ainesta kiinteistön brändisuunnittelun tueksi. Sijainti, kiinteistössä sijaitseva supermarketti sekä tilava parkkihalli nousivat esille vuokralaisten kokemuksissa, joten ne oli syytä nostaa esiin myös markkinointimateriaaleissa. Kivikukkaron brändissä lokaatio näkyy Turun vaakunasta inspiraationsa saaneessa liikemerkissä, ja kuuluu varsinaissuomalaisista sananlaskuista johdetuissa copy-teksteissä. Näyttävine marmorijulkisivuineen ja mieleenpainuvine nimineen Kivikukkaro on persoonallinen osa kävelykeskustaa, joka ansaitsee tulla huomatuksi!

Saamme olla mukana Kivikukkaron kehityksessä laaja-alaisesti. Projekti jatkuu seuraavaksi verkkosivujen suunnittelun sekä talon sisäänkäyntien ja kulkureittien päivityksellä, jonka yhteydessä kiinteistön brändi-ilme pääsee kiinteäksi osaksi tiloja opasteiden muodossa.

”Kakadun teettämän vuokralaiskyselyn avulla saimme arvokasta tietoa kiinteistön olosuhteista ja vuokralaisten näkemyksiä kehitettävistä asioista. Olemme lähteneetkin kyselyn jälkeen aktiivisesti kartoittamaan esitettyjä kehitysideoita ja tulemme toteuttamaan niitä jo tämän vuoden aikana. Odotamme innolla Kakadun kanssa suunniteltuja jatkokehityshankkeita, joiden avulla kiinteistön yleisilmettä ja opastemaailmaa lähdetään parantamaan.”

Arvokiinteistön arvoinen brändi-ilme

Kestävän kehityksen kiinteistösijoitusyhtiön omistama, Helsingin keskustassa sijaitseva kiinteistö uudistettiin vuokra-asunnoiksi sekä toimi- ja liiketiloiksi. Olimme Diana-projektissa alunperin mukana sisustusarkkitehti-näkökulmalla, mutta laajensimme reviiriämme kiinteistön parissa myös brändisuunnitteluun ja viestintään. Kiinteistön ilmeen suunnittelussa lähtökohtana olivat vihreät arvot sekä sijainti keskustan puistojen keskellä. Värimaailmaan haettiin inspiraatiota vanhan kiinteistön porraskäytävän sävyistä, ja logo sai muotonsa Dianapuiston veistoksesta ja mytologiasta inspiroituneena. Kuvasimme kohteen kiinnostavia yksityiskohtia ja ympäristön vehreyttä sekä kaupunkitunnelmaa korostaen. Esitetekstejä kirjoittaessa pyrimme nostamaan esiin Dianan kilpailuvaltteja, jotta kiinteistö todella erottuisi edukseen keskustan arvokiinteistöjen joukossa.