Visuaalinen viestintä ja taide

Ilmalan Aura

Työnteon työkalu, kohtaamisten kiintopiste

Minkälainen tunnelma
on talossa, jonka perustuksiakaan ei ole
vielä olemassa?

Tätä lähdimme selvittämään kotimaisen rakennusyhtiö Hartelan kanssa, kun ajankohtaiseksi nousi kiinteistön brändin kehittäminen Ilmalan alueelle.

Työpajoissa pureuduimme sekä Hartelan toimitilojen että suunnitteilla olevan kiinteistön brändeihin. Kävimme keskusteluja myös arkkitehdin ja sisustusarkkitehdin kanssa saadaksemme perinpohjaisen ymmärryksen tulevasta kiinteistöstä. Rakennuttajan tavoitteet, suunnittelijoiden näkemykset sekä vuokralaisten tarpeet antoivat perustan brändille, jonka konkretisoimme sanallisiksi viesteiksi ja visuaaliseksi ilmeeksi. Monen vaihtoehdon puntaroimisen jälkeen kiinteistö sai nimekseen Ilmalan Aura. Nimi kuvastaa arkkitehdin suunnittelemaa dynaamista muotokieltä, ja rakennuttajan visiota eteenpäin katsovasta työelämän tukikohdasta.

Työmme tässä projektissa:

  • Kiinteistöbrändäys
  • Konseptointi ja sisällöntuotanto
  • Visuaalinen identiteetti
  • Graafinen suunnittelu
  • Työpajatyöskentely
  • Brändikuvaus
  • Markkinointimateriaalit
  • Verkkosivut

Valokuvilla lämpöä markkinointimateriaaleihin

Visuaalisessa ilmeessä heijastuvat arkkitehtuurin suoralinjaisuus ja Hartelan toimitilojen lähestyttävyys. Rakennuksen suunnittelijoilta saatujen 3D-kuvien täydennykseksi kuvasimme sarjan ihmiskuvia, joilla toimme käyttäjänäkökulmaa ja lämpöä markkinointimateriaaleihin.
Rakennusvaiheessa verkkosivut tukivat vuokrausta ja toimivat viestinnän kanavana muun muassa rakennustöiden edistymisestä. Kiinteistön valmistuessa sivujen sisältöä muokattiin niin, että ne toimivat Ilmalan Auran arjessa kiinteistön ja vuokralaisten kommunikaation välineenä.

Tutustu Ilmalan Auraan ➔

Brändivalokuvaus: Nick Tulinen




Kakadun intohimo on auttaa asiakasta onnistumaan ja menestymään. Heidän valttinsa on ehdottomasti ketteryys muuttuvissa olosuhteissa, aikataulun hallinta, raikkaus ja monelta kantilta asian katsominen. Vaikka takapakkeja tuli, aina saatiin kannustusta ja tsemppiä. Kakadu on asiakkaan asialla.

Tea Hakala, asiakaspalveluinsinööri, Hartela