Visuaalinen viestintä ja taide

Karjasillan Verstas

Visuaalinen identiteetti paikallishistoriaa kunnioittaen

Kotoisa palvelukeskus, jossa nostalgia ja nykyaikaisuus kulkevat käsi kädessä

Suunnittelimme pitkäaikaiselle asiakkaallemme, rakennusyhtiö Hartelalle, identiteetin Oulun Karjasillan ja Höyhtyän kaupunginosien risteykseen rakennettavalle palvelukeskukselle.

Työmme tässä projektissa:

  • Kiinteistöbrändäys
  • Konseptointi ja sisällöntuotto
  • Visuaalinen identiteetti
  • Graafinen suunnittelu ja kuvitus
  • Työpajatyöskentely
  • Markkinointimateriaalit ja esite

Yhteistyön
sujuvuutta ohjaa
huolellinen fasilitointi

Yhteistyö Hartelan kanssa toi Karjasillan Verstaan identiteetin eloon tavalla, joka kiteyttää sen ainutlaatuisuuden  ja houkuttelee haluttua kohderyhmää. Projekti käynnistyi fasilitoiduilla työpajalla, jossa kuulimme niin paikallisia asiantuntijoita kuin tilaajan vision ja tavoitteet kohteen identiteetille. Ideoimme ja keskustelimme yhdessä minkälainen konsepti vie suunnittelua eteenpäin johdonmukaiseksi, inspiroivaksi tarinaksi ja saa paikalliset tuntemaan palvelukeskuksen omakseen.


Ihmisen kokoinen Verstas, pullollaan palveluita

Kesällä 2025, arkkitehtonisesti ennallistaen ja alueen paikallishistoriaa kunnioittaen valmistuvan Karjasillan Verstaan markkinoinnin ilmeessä haluttiin säilyttää Hartelalle tunnistettava muotokieli ja tunnelma. Karjasillan Verstaan erityislaatuinen luonne, alueen kehittyvä ympäristö ja kattava palvelutarjonta kaipasivat kuitenkin hieman poikkeavaa lähestymistä, jonka suunnittelijamme toteuttivat kuvitettujen, sympaattisten ja luonnosmaisten  kaupunkilaishahmojen avulla.
Kuvitukset yhdessä nostalgisuutta henkivän logon, arkkitehtuurista johdetun värimaailman ja leikittelevän typografian kanssa muodostaa helposti lähestyttävän ja Hartela-toimitilojen muihin kohteisiin yhdistettävän, mutta samalla voimakkaasti alueella edukseen erottuvan visuaalisen ilmeen.

Loimme Verstaalle identiteetin, joka yhdistää kohteen arkkitehtuurin ja aluehistorian, ympäristön mahdollisuudet sekä kertoo kutsuvasti monipuolisista palveluista ja lämpimästä ilmapiiristä. Visualisoimme tarinan ja ilmeen saumattomaksi kokonaisuudeksi ja kiteytimme ydinviestit, jotka toimivat markkinointimateriaaleissa.
Lopputuloksena on identiteetti, joka puhuttelee sekä asiakkaita että sidosryhmiä selkeällä, erottuvalla ja yhtenäisellä viestillä. Yhteistyömme ansiosta tilaaja sai käyttöönsä materiaalin, joka ei vain markkinoi kohdetta, vaan luo syvempää yhteyttä alueen ihmisiin ja tuleviin asiakkaisiin.