Visuaalinen viestintä ja taide

M1

Visuaalinen identiteetti uniikille toimitilakiinteistölle

Ainutlaatuinen toimitilakiinteistö jatkuvasti kehittyvässä ympäristössä

Miestentiellä sijaitseva M1 on vuonna 1986 rakennettu ja hiljattain täysin modernisoitu toimitilarakennus Espoon Keilaniemessä. Kiinteistö on upea esimerkki siitä, kuinka arkkitehtuurin ja nykyaikaisten brändiratkaisujen avulla voidaan tuoda esiin kiinteistön ainutlaatuinen luonne ja erottua edukseen alueen muista kohteista. Rakennuksen identiteetin kirkastaminen toteutettiin huolellisen suunnittelutyön tuloksena, jossa huomioitiin niin rakennuksen arkkitehtoniset vahvuudet kuin sen tarina, joka jatkuu pitkälle tulevaisuuteen.

Työmme tässä projektissa:

  • Kiinteistöbrändäys
  • Konseptointi, sisällöntuotto ja copy
  • Visuaalinen identiteetti
  • Vuokralaishaastattelu
  • Graafinen suunnittelu ja kuvitus
  • Työpajatyöskentely
  • Esite ja verkkosivut
  • Brändivalokuvaus
  • Markkinointivideon käsikirjoitus

Suunnittelun lähtökohtana kiinteistön arkkitehtoninen näyttävyys ja kodikas tunnelma

M1 on valoisa, kutsuva ja kotoisa – kiinteistö, joka puhuttelee niin kävijöitä kuin rakennuksen vuokralaisia. Alkuperäiset yksityiskohdat kuten messinkikaiteet, käsin ladotut tiilet sekä ainutlaatuiset porraskäytävät luovat lämpimän ja laadukkaan ilmapiirin, joka poikkeaa tavanomaisista toimitilakiinteistöistä.
M1-kiinteistöä voidaan hyvällä syyllä kutsua artisaaniaatteen helmeksi, jossa vastuullisuus, kestävyys ja tavanomaisesta poikkeava arkkitehtuuri yhdistyvät saumattomasti.

Visuaalisen identiteetin taustalla kiinteistön tunnusomaiset piirteet

Identiteetin kirkastaminen alkoi työpajalla, joissa kerättiin tietoa kiinteistön historiasta, sen roolista ympäristössään Keilaniemen sykkeessä sekä alueen tärkeimmistä ominaisuuksista. Työpajatyöskentelyn pohjalta muodostettiin nimi M1 ja selkeä bränditarina, jotka heijastaa kiinteistön graafisia linjoja, toiminnallisia mahdollisuuksia sekä pitkäjänteistä elinkaariajattelua. Kiinteistön merkittävät vastuullisteot ovat osa identiteettiä ja helpottavat vuokralaisten päätöksentekoa.
Visuaalinen identiteetti suunniteltiin tukemaan rakennuksen ainutlaatuista tunnelmaa. M1 logon muotokieli mukailee kiinteistön pyöreitä ja virtaviivaisia muotoja. Selkeys on läsnä edelleen typografiassa, joka henkii design-maailman modernisoitua klassisuutta. Visuaalisen ilmeen toteutuksessa korostui erityisesti kiinteistön ja sen käyttäjien välinen vuorovaikutus – tilaan ja sen yksityiskohtiin ihastuvat kaikki.

Kirkastetun identiteetin pohjalta teimme verkkosivujen suunnittelun ja toteutuksen koordinoinnin sekä brändivalokuvauksen, jotka tuovat kiinteistön vahvuudet elävästi esiin. Lopputuloksena syntyi kokonaisvaltainen ja visuaalisesti johdonmukainen identiteetti, joka viestii kiinteistön ainutlaatuisuudesta ja laadusta.

Tutustu M1:seen uusilla nettisivuilla ➔

Brändivalokuvaus Nick Tulinen