Polaris

Toimitilakiinteistön brändiuudistus

Valovoimaista tunnelmaa ja selkeämpää käyttäjäkokemusta kiinteistökolmikolle

Espoossa sijaitseva toimitilakiinteistö Polaris kaipasi identiteetin päivitystä tähän päivään. Kolme vierekkäistä kiinteistöä käsittävälle kokonaisuudelle toivottiin omaa tarinaa, joka kirkastaisi tilojen vahvuudet: lämpimän ja kotoisan tilan mahdollisuudet eivät tulleet selkeästi ilmi potentiaalisille vuokralaisille. Lisäksi olemassa olevat verkkosivut olivat vanhentuneet niin teknisiltä kuin sisällöllisiltä ominaisuuksiltaan ja tarvitsivat selkeytystä. Haussa oli kumppani, jolta saada kokonaisvaltaista apua markkinointiin ja vuokrauksen edistämiseen – Kakadu vastasi innokkaasti pyyntöön.

Brändäyksen uudistaminen alkoi osallistavalla työpajalla, jossa kirkastettiin kiinteistön erottautumistekijät ja määritettiin ilmeen suuntaviivat sekä kiinteistön sanallistettu konsepti. Uuden identiteetin avainsanoina toimivat tyylikkyys, raikkaus, lämmin tunnelma ja selkeys. Olemassa oleva nimi, Polaris, haluttiin säilyttää, sillä kolmen tähden tähtijärjestelmän mukaan nimetty kiinteistökolmikko oli varsin osuva jo sellaisenaan. Lisäksi valoisat ja näyttävät aulatilat, sekä kiinteistöjen yksittäiset tähtiin viittaavat nimet sitoivat kokonaisuuden yhtenäisen avaruudellisen teeman alle.

Samaa teemaa johdettiin visuaaliseen ilmeeseen. Ilmeen liukuväripinnan inspiraationa toimi monivärinen tähtitaivas, galaksit ja tähtipöly. Näiden pohjalta syntyi eläväinen ja monikäyttöisesti sovellettavissa oleva visuaalinen elementti, joka on nähtävillä kuvien päällä, taustoissa, logossa ja animoituna videoissa. Uudessa logossa tähtielementti on läsnä hienovaraisesti negatiivisen tilan kanssa leikittelemällä. Typografia on puolestaan tyylikästä ja ilmavaa, mutta samalla helposti lähestyttävää ja muotokieleltään selkeää. Nämä yhdessä uudistettujen brändikuvien kanssa tuovat samaa tunnelmallisuutta ja lämpöä visuaaliseen ilmeeseen kuin mitä kiinteistö tarjoaa seinien sisäpuolella tiloissaan.

Päivitetystä identiteetistä koottiin selkeä graafinen käsikirja ja uusi ilme jalkautettiin verkkosivuille sekä markkinointimateriaaleihin kuten esitteisiin ja tiedotepohjiin. Verkkosivujen suunnittelun johtavana tavoitteena oli luoda selkeä, toimiva ja informatiivinen kokonaisuus, josta tarvittava tieto löytyy helposti ja nopeasti.

Lopputuloksena syntyi eheä ja visuaalisesti näyttävä kokonaisuus, joka henkii kauniilla tavalla kiinteistöjen tunnelmaa. Verkkosivut ja uusi ilme on otettu vastaan hyvillä mielin ja ne ovat saaneet paljon myönteistä palautetta.

 

Tutustu Polariksen uudistettuihin nettisivuihin: www.polarispark.fi

Brändivalokuvaus: Nick Tulinen

Näytä kaikki
Julkinen tila
Kiinteistöbrändäys
Kiinteistökehitys
Tila- ja sisustussuunnittelu
Tilaviestintä ja opastesuunnittelu
Työympäristösuunnittelu
Visuaalinen identiteetti