Polestar

Brändin mukaista minimalismia ja tyylikkyyttä

Vastuullisesti olemassa olevaa kalustusta hyödyntäen muutto uusiin, suurempiin tiloihin

Työympäristöasiantuntijamme suunnittelutyön tulokset näkyvät sähköautovalmistaja Polestar Finlandin maaorganisaation uusissa toimitiloissa. Yrityksen kasvun myötä toimitilojen neliöt jäivät pieniksi ja lisätilan tarve sekä työn murroksen tuomat vaatimukset käynnistivät työympäristöprojektin. Uudet, suuremmat toimitilat löytyivät tutusta ympäristöstä, saman toimitilakiinteistön sisältä. Tilasuunnittelua ohjasi yrityksen näyttävän brändin mukainen minimalismi ja selkeys.

Hallitun värimaailman, selkeiden linjojen ja avarien lasipintojen myötä uudet toimitilat viestivät raikkautta, tyylikkyyttä ja virtaviivaisuutta. Brändin identiteetti, Polestarin logo on tuotu tilaan esiin valaistuna, ja toimii näin kauniina katseen vangitsijana. Tilasuunnittelussa huomioitiin hybridityön tuomat haasteet kuten fasiliteetit yhteisöllisyydelle, ajantasaiset AV-ratkaisut ja tilavarausjärjestelmät sekä erikokoiset vetäytymistilat. Tilasta löytyy kohtaamisiin kannustavia istuinryhmiä ja neuvottelutiloja, jotka toimivat monipuolisten työskentelytapojen mahdollistajana.

Polestar Finlandin yksi kestävän kehityksen tavoitteista on nopeuttaa siirtymää vastuulliseen ja sähköiseen ajamiseen. Suunnittelussa ja materiaaleissa huomioidaan kiertotalous aina raaka-aineiden hankkimisesta kokoonpanoon, käyttöön ja uusiokäyttöön asti. Myös Kakadun suunnittelua ja luonnollisesti yhteistä projektiamme linjasi kestävän kehityksen periaatteet, niinpä uusissa tiloissa hyödynnettiin esimerkiksi kaikki edellisen toimiston kalusteet ja tekstiilit sekä tarvittavia lisäkalusteita hankittiin osittain käytettyinä.

Projektin valmistuttua Polestar Finlandilla on käytössään sopivan kokoiset, edustavat ja toimivat tilat.

Yhteistyö Kakadun kanssa oli alusta loppuun suoraviivaista ja päämäärä oli yhteinen: toiminnalliset ja edustukselliset uudet tilat, jotka toimivat hyvänä pohjana liiketoiminnan kasvulle ja vahvalle brändille.

– Martin Österberg, Suomen markkinointijohtaja, Polestar

Näytä kaikki
Kiinteistöbrändäys
Kiinteistökehitys
Tila- ja sisustussuunnittelu
Tilaviestintä ja opastesuunittelu
Työympäristösuunnittelu
Visuaalinen identiteetti