Premico

Yhtenäinen yritysidentiteetti rakentamaan brändiä

Visuaaliset materiaalit ja ydinviestit kirkastettiin arvojen mukaisiksi

Ajattomuus, edelläkävijyys, vastuullisuus ja laatu ovat niitä asioita, joista Premico tunnetaan. Vuosikymmeniä toimineen kotimaisen yhtiön liiketoiminta kattaa koko kiinteistön kehityksen elinkaaren aina kiinteistösijoittamisesta rakennuttamiseen ja vuokra-asumiseen.

Premico halusi löytää viestintäänsä yhtenäisen ilmeen ja ydinviestit. Jokaisen myyntidian, tarjouspohjan ja esitysgrafiikan tulisi kertoa jaettua tositarinaa premicolaisuudesta. Aiemmin materiaaleista käytettiin useita rinnakkaisia versioita.

Aloitimme yritysidentiteetin kirkastamisen kokoamalla työpöydälle kaikki Premicon viestinnän senhetkiset elementit. Kävimme avointa dialogia siitä, mitkä viestit ja erottumistekijät vievät parhaiten kohti tavoiteltua brändimielikuvaa ja näiden pohjalta teimme ehdotukset uudesta  väripaletista, kuvamaailmasta sekä graafisista elementeistä.

Jokaista valintaa ohjasi ajatus pehmeydestä ja ihmisläheisyydestä, joka yhdistyy terävään asiantuntijuuteen. Tummat, mutta lämpimät värit ja valokuvat sekä humaani sans serif -fontti luovat tunnistettavan visuaalisen maailman.

Uutena elementtinä ilmeeseen tuotiin mukaan Kakadun kuvittajan piirrosjälki. Käsityönä räätälöidyt tekstuurit ja hahmot tekevät identiteetistä persoonallisen, mikä auttaa erottumaan markkinassa. Toistuvien kuvioiden ja oivaltavien piirroshahmojen avulla on mahdollista tehdä esimerkiksi myyntimateriaaleissa hienovaraisia eroja liiketoiminnan eri painopisteiden välille.

Päivitetty graafinen ohjeisto asettaa suuntaviivat viestinnän toteuttamiseen. Sen lisäksi Premico halusi käyttövalmiita materiaaleja, jotka toimivat tilanteessa kuin tilanteessa, jokaisen premicolaisen tavallisina työpäivinä. Mitä helpompi esimerkiksi esityspohjia tai niihin upotettavia graafeja on käyttää, sitä enemmän kaikkien aikaa säästyy.

Aina ei tarvitse lähteä liikkeelle tyhjästä. Tässä projektissa rakennusaineksina oli joukko toimivaksi todettuja ratkaisuja, joiden joukosta kirkastettiin esiin olennainen. Budjetti- ja aikatauluraamit olivat selkeät, ja niissä pysyttiin.

Kiinteistöalalla kilpailu on kovaa. Vahva visuaalinen yritysidentiteetti jää mieleen, kun se viestii siitä, mikä aidosti erottaa yrityksen markkinoilla muista. Mielikuva muodostuu visuaalisen ilmeen ja viestinnän kärkien summana, ja tuo kokonaisuus edellyttää vaalimista ja huolenpitoa. Kirkastetun ilmeen ja toimivien työkalujen kanssa Premico on arvojensa mukaisesti askeleen edellä.

Näytä kaikki
Kiinteistöbrändäys
Kiinteistökehitys
Tila- ja sisustussuunnittelu
Tilaviestintä ja opastesuunittelu
Työympäristösuunnittelu
Visuaalinen identiteetti