Visuaalinen viestintä ja taide

The Loft House

Erilainen toimitila Espoossa

Rouheaa arkkitehtuuria ja levollista tunnelmaa

The Loft House on vuonna 2021 Espoon Länsiväylän kupeeseen valmistunut toimitilarakennus. Arkkitehtonisesti näyttävä uudiskohde on ammentanut inspiraatiota loft-tyylistä, mikä näkyy sisätilojen rouheissa betonipinnoissa sekä luonnonvaloa tarjoavissa korkeissa ikkunoissa. Talotekniikassa on huomioitu ympäristövastullisuuden ohella myös tilassa työskentelevien ihmisten terveys. The Loft House on työpaikka espoolaisille, joiden elämä on täynnä toimintaa. Tällöin on tärkeää, että toimitilaympäristö voi tarjota vuokralaisilleen sujuvuutta, helppoutta ja samalla tukea ja edistää heidän hyvinvointiaan. Länsiväylän hälinän saa sulkea ulkopuolelle, sillä The Loft Houseen saapuva kohtaa rauhan.

Työmme tässä projektissa:

  • Kiinteistöbrändäys
  • Visuaalinen identiteetti
  • Graafinen suunnittelu
  • Verkkosivut
  • Esite- ja markkinointimateriaalit
  • Opastesuunnittelu
  • Kuosit ja teippaukset

Modernin ilmeen vastapainona
betonipinnoista inspiroituneita visuaaleja

Suunnittelimme kiinteistölle brändin, joka nivoisi yhteen edellä mainitut tekijät luontevasti ja itsevarmasti. Kiinteistön brändin ja siihen pohjautuvan graafisen ilmeen tuli toimia pohjana The Loft Housen esittely- ja viestintä-materiaaleille, esim. nettisivuilla. The Loft Housen nimilogo on moderni, yksinkertainen ja suoralinjainen. Sen vastapainona ilmeeseen on tuotu hienovaraisesti teksturoituja, kiinteistön betonipinnoista inspiraationsa saaneita muotoja, elävöittämään ja keventämään yleisilmettä. Brändin typografia noudattaa samaa periaatetta: pääasiallinen otsikko- ja leipätekstifontti edustavat suoralinjaista, selkeää linjaa, joiden vastapainoksi on tuotu kevyt käsinkirjoitettu kaunokirjasin.
Myös brändi-ilmeen värilmaailma on inspiroitunut kiinteistöstä ja sen erilaisista pinnoista. Selkeiden mustan, ruskean ja valkoisen rinnalle on tuot myös raikkautta tarjoavat vihreä ja liila, joilla kokonaisuuteen saadaan energiaa. Valitulla väripaletilla halusimme viestiä kiinteistön ekologisuutta ja hyvinvointia painottavasta linjasta muulla tavoin kuin käyttämällä vihreän eri sävyjä. Tällä tavoin edistimme toimijaa erottautumaan myös muista. Aivan kuten The Loft Housessa, brändin suunnittelussa kiinteistö, ympäristö ja ihmiset ovat huomioitu pienintä yksityiskohtaa myöten.

Lopputuloksena hienovarainen
ja monikerroksinen kokonaisuus

Jalkautimme The Loft Housen brändin näkyväksi monimuotoisesti eri materiaalivalinnoilla. Opastuksen tavoitteena oli mahdollistaa luonteva kulku kiinteistön sisätiloissa ja selkeyttää reittiä parkkipaikalta kiinteistön sisätiloihin. Ainutlaatuiset logo-opasteet on toteutettu ulkotiloissa patinoituneesta teräksestä, sävyssä, joka sointuu kauniisti graafisen ilmeen kanssa. Sisätiloissa toteutus tehtiin näyttävillä valaistuilla irtokirjaimilla, joka ohjaa vierailijan luontevasti infotiskin äärelle.
Eri tiloihin opastavien selkeälinjaisten nimiopasteiden rinnalle toimme tilaan myös eläväiset graafiset muodot. Leikittelevä toteutus asennettiin niin ikkunapintoihin kuin kiinteistön seinille. Lopputuloksena on hienovarainen ja monikerroksinen kokonaisuus, joka jatkuu yhtenäisenä aina viestintämateriaaleista fyysiseen tilaan saakka.

Tutustu The Loft Housen verkkosivuihin ➔